Lättlästa nyheter

Ett bra sätt att träna läsförmågan är att läsa kortare nyhetsartiklar tillsammans.
Har du svårt att läsa längre meningar kan du t.ex. läsa rubrikerna medan en anhörig/assistent läser texten i artikeln. Sedan kan ni diskutera texten och ställa frågor kring det ni läst.
En bra sida med lättläsa nyheter är 8sidor.se. Där finns även möjligheten att höra texten samtidigt som man läser.
På så sätt kan du träna din läsförmåga samtidigt som du hänger med i det som händer i omvärlden.
PS. En Youtube puedes ver este video con subtítulos en castellano.

Webbinarium 31 maj 2023 kl 17.30

Vad händer under ett rehabprogram på Hedla?

Välkommen på Hedlas webbinarium 31 maj klockan 17:30.
 
Du får då träffa flera av Hedlas medarbetare, som berättar hur det går till under ett rehabprogram på Hedla.
 
Det kommer också att finnas gott om tid att besvara på frågor och dessa kan du skicka till oss redan nu, eller ställa under webbinariet.
 
 

Anmäl dig redan idag för att reservera en plats, det är helt gratis!

Vad roligt att du vill jobba med oss på Hedla!

Vi har nu fått din ansökan och slår dig en signal framöver om du har gått vidare till intervju. Dessvärre kommer vi inte att hinna träffa alla, men återkopplar givetvis till samtliga kandidater. 

Håll gärna kontakten med oss på Instagram och Facebook!